-

mc

Śmierć Imama

Tak, tak. Kolejny bohater mojej książki - Abu Bakr al-Baghdadi - przeniósł się w zaświaty. Faktem jest, że to już któraś z informacji o jego rzekomym tragicznym zgonie, ale tym razem to już raczej pewne. Od lat chodził w naładowanej materiałami wybuchowymi kamizelce, na wypadek zagrożenia pojmaniem i teraz zrobił z niej użytek w syryjskim mieście Idlib, które stało się obiektem rajdu wojsk USA. Zabicie Baghdadiego miało odbyć się przy okazji amerykańskiego ataku na pozycje ugrupowań związanych z konkurencyjną wobec ISIS Al-Kaidą. O śmierci imama poinformował Iran. Donald Trump potwierdził, że zorganizowana, trwająca 2 tygodnie obława zakończyła się zabiciem Baghdadiego.

Tutaj pełne wystąpienie Trumpa

https://www.youtube.com/watch?v=6QaUzWFKc30#t=25m20s

Śmierć Baghdadiego w świetle jednoczesnej modernizacji Arabii Saudyjskiej i olbrzymiej marginalizacji Bractwa Muzułmańskiego w Egipcie, jest kolejnym powodem aby sformułować pytanie - co dalej z tym islamizmem?

O Baghdadim i innych filarach islamizmu można przeczytać w mojej książce, do której zakupu zachęcam

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/imamowie-medrcy-polksiezyca/



 



tagi: isis  iran  trump  syria  baghdadi  bractwo muzułmańskie  al-kaida 

mc
27 października 2019 11:40
69     4089    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

TomaszM @maciej-cielecki
27 października 2019 13:16

Dzięki za newsa.
Trochę nie rozumiem tego co Pan napisał, wiki mówi że ten Baghdadi był liderem ISIL/ISIS a nie Al Kaidy.

Tu jakieś info z NYT: https://www.nytimes.com/2019/10/27/us/politics/special-operations-raid-terrorist-syria.html

zaloguj się by móc komentować

mc @TomaszM 27 października 2019 13:16
27 października 2019 13:22

A gdzie ja napisałem, że on był liderem AL-Kaidy?

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

TomaszM @maciej-cielecki 27 października 2019 13:22
27 października 2019 13:26

> Zabicie Baghdadiego miało odbyć się przy okazji amerykańskiego ataku na pozycje ugrupowań
> związanych z konurencyjną wobec ISIS Al-Kaidą.

Może niezrozumienie z mojej strony, a być może da się to też tak zrozumieć jak zrozumiałem.
Ok, ale jak rozumiem wiki nie kłamie i on był ISIS.

zaloguj się by móc komentować


chlor @maciej-cielecki
27 października 2019 13:51

Byłoby mniej zamieszania gdyby sami muzułmanie sobie zakładali te różne islamskie ugrupowania.

 

zaloguj się by móc komentować

mc @chlor 27 października 2019 13:51
27 października 2019 13:55

One mają w sobie tyle muzułmańskiego DNA co Endecja i PPS polskiego.

zaloguj się by móc komentować


mc @maciej-cielecki
27 października 2019 14:17

Trump nie zaczął jeszcze mówić, ale przeklejam link, bo może zacząć lada chwila

https://www.youtube.com/watch?v=6QaUzWFKc30

zaloguj się by móc komentować

mc @maciej-cielecki
27 października 2019 14:26

Już Trump przemawia. Piękna gadka.

zaloguj się by móc komentować

umami @Stalagmit 27 października 2019 14:08
27 października 2019 14:48

Przepraszam, że tak głupio zapytam, bo książki jeszcze nie czytałem, czy to Międzymorze ma jakieś eskimoskie konotacje?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @umami 27 października 2019 14:48
27 października 2019 15:13

Poza tzw. niewolą babilońską w VI stuleciu przed Chr. (trwała ok. 60 lat) to innych raczej nie ma.

zaloguj się by móc komentować

mc @maciej-cielecki
27 października 2019 15:24

Wrzuciłem link do notki z pełnego przemówienia Trumpa dotyczącego zabicia Baghdadiego.

zaloguj się by móc komentować

atelin @maciej-cielecki
27 października 2019 18:34

Teleexpress powiedział, że tożsamość potwierdziły badania DNA. Następną wiadomością była informacja o złotym medalu dla Włodarczyk, bo jakaś Łysenko była na dopingu siedem lat temu. Ktoś mi to wytłumaczy? 

zaloguj się by móc komentować


Paris @atelin 27 października 2019 18:34
27 października 2019 21:30

Cuda-wianki, Panie, cuda  !!!

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @maciej-cielecki
27 października 2019 21:37

Samo życie

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @maciej-cielecki
27 października 2019 21:39

Nie wrzuciło dalszej części wypowiedzi... Jesze raz. Książka fantastyczna, czytałem jakiś czas temu i na pewno do niej wrócę. Polecam tym którzy nie czytali. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @maciej-cielecki 27 października 2019 15:24
27 października 2019 21:45

No tak...

... to dopiero njus "odpalili"  caleeemu  sFiatu  !!!

We Francji cala telewizornia bije piane z tego MEGA wydarzenia... wszystkie info na CZERWONYCH  paskach...  plejada zmieniajacych sie belkocacych autorytetUF, oceniajacych to "wydarzenie",  ze zawrotow glowy mozna dostac...

... a mnie sie to tylko skojarzylo z belkocacym w ubiegly czwartek Hollande'm we francuskim telewizorze o bardzo  MALYM  ZAINTERESOWANIU  "kryzysem" dziejacym sie w Syrii -  isis,  daesh,  itp.  bla bla bla  tzw. opinii swiatowej... no i w zwiazku z tym z "kryzysem demokratycznym"...

... wiec dzisiaj to "zainteresowanie"  jest grzane nieprawdopodobnie  !!!

zaloguj się by móc komentować

mc @Janek-D 27 października 2019 21:39
27 października 2019 23:37

Dziękuję serdecznie.

zaloguj się by móc komentować

mc @Stalagmit 27 października 2019 19:24
27 października 2019 23:38

Dzięki za te cenne filmiki

zaloguj się by móc komentować

mc @maciej-cielecki
28 października 2019 10:12

Rosjanie kwestionują stanowisko USA w sprawie śmierci Baghdadiego

https://www.tvp.info/45035023/rosyjski-mon-watpi-w-smierc-baghdadiego

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @maciej-cielecki 28 października 2019 10:12
28 października 2019 10:14

https://www.ndtv.com/world-news/mohammad-javad-azari-jahromi-iran-minister-to-us-on-killing-of-abu-bakr-al-baghdadi-isis-founder-2123436
Tehran, Iran: 

An Iranian Minister on Sunday hit out at US President Donald Trump, who earlier in the day announced that US Special Forces had cornered and eliminated ISIS terrorist Abu Bakr al-Baghdadi in a raid in Syria, saying the US had only killed its own creation.

"Not a big deal! You just killed your creature," Information Minister Mohammad-Javad Azari Jahromi tweeted in response to Trump's Saturday evening tweet - "Something very big has just happened!" - which raised speculation that Al-Baghdadi had been killed.

 


Takie tam śmieszki :D

zaloguj się by móc komentować

mc @Stalagmit 27 października 2019 18:51
28 października 2019 10:14

To jest tragedia z tymi białymi mudżahedinami

zaloguj się by móc komentować

mc @parasolnikov 28 października 2019 10:14
28 października 2019 10:17

Oczywiście, trzeba było od razu po wyjściu Amerykanów z Iraku zbalansować jakoś rządzących krajem szyitów którzy ciążyli w stronę Iranu.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Stalagmit 28 października 2019 16:03
28 października 2019 16:07

Mam takiego kumpla w szwecji, nie wiem co u niego od lat, ale wiem, że wyjechał jak miał około 8 lat. I dla Szwedów, to był podczłowiek, więc kumplował się tam tylko z arabami i turkami. W sumie historia jakich pewnie dziesiątki.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Stalagmit 28 października 2019 16:13
28 października 2019 16:17

Nie wiem czy muszą mieć rozpoznane, wiesz jak Ci się pałęta koło Ciebie półtora nieszczęścia to w islamie jest chyba grzech tego nie wykorzystać.

zaloguj się by móc komentować

mc @maciej-cielecki
28 października 2019 18:08

Baghdadi ma już następcę! Abdullah "Niszczyciel" Kardasz

https://nypost.com/2019/10/28/former-saddam-hussein-officer-selected-as-new-leader-of-isis/

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Paris 27 października 2019 21:45
28 października 2019 19:41

A mi ta wypowiedź wydaje się dość istotna. Czemu robią z tego takie widowisko? I Trump i Paryż.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki
28 października 2019 21:16

Dobra, dobra, Straszny Abu Bakhr (h nieme) al Baghdadi zszedł był z tego Świata, ale niech pan, znawca, powie kto mu i jego kolegom kupił te nowiutkie Toyoty Hilux i te karabiny maszynowe na pakę? 

O tę:No i te charakterystyczne ruskie karabiny, w tym maszynowe, kto im kupił?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @porfirogeneta 28 października 2019 21:16
28 października 2019 22:02

"Na wyścigi" sprzedawali wszyscy, którzy tylko mieli taką możliwość.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 28 października 2019 22:02
28 października 2019 22:11

ISIS był futrowany w rozmaite zabawki militarne, gdyż miał za zadanie załatwić Asada, i wówczas Iran znalazłby się w pełnej  izolacji geostrategicznej. No, ale gdy zajął pola naftowe w Iraku i Syrii i zaczął sprzedaz ropy poza OPEC i dotychczasowymi kanałami dystrybucyjnymi kontrolowanymi przez dysponentów petrodolara, naruszył interesy kartelu naftowego. Dochody z kontrabandy ropą były tak znaczne, że ISIS zerwał się łańcucha, gdyż nie był już zalezny od finansownia via CIA itp. organizacje dobroczynne. I co wazne, wcale  nie miał zamiaru robić rozpierduchy  w gorach Iranu, dlatego stał się kontrproduktywny, czyli szkodliwy.

Gin wypuszczony z butelki, a  nie będący pod kontrolą czarnoksiężników z  Langley musiał zostać zlikwidowany i to w taki sposób, aby jego liderzy nie mogli, w przypadku dostania sie do "niewłściwej" niewoli,  zeznawać co i jak. Trzeba ich wcześniej zlikwidować jako niewygodnych swiadków.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @stanislaw-orda 28 października 2019 22:11
28 października 2019 22:23

Nie , no pewnie, przecia CIA robi same, dobre i produktywne rzeczy, np Państwo Islamskie.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @stanislaw-orda 28 października 2019 22:11
28 października 2019 22:28

Czekaj pan, eksperta pytałem.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @porfirogeneta 28 października 2019 21:16
28 października 2019 22:29

"jemu" cholerna dysleksja....

zaloguj się by móc komentować

Paris @smieciu 28 października 2019 19:41
28 października 2019 23:19

Oczywiscie...

... ze belkot Hollande'a w telewizorze francuskim byl tylko preludium do niedzielnego "mega-wydarzenia"...  musza "wladcy swiata"  z merdialniami rozbujac emocje "opinii publicznej"...  poprzykrywac rozne chucpy - chocby ten CYRK  brexit'owy... a tu jak na zlosc  NIC  NIE  ZRE  tak jak to jeszcze nie tak dawno bywalo,  a czas nagli...

... wybory prezydenckie w USA za pasem,  a i we Francji musza cos "z kartofla" wystrugac, bo ten SLUP  Macron z ta deta "en marche"  NIE  MA  SZANS  !!!

Tak wiec trzeba bylo wystrugac i  podsycac  "zainteresowanie kryzysem demokratycznym",  ale to juz naprawde  nikogo na swiecie  NIE  RUSZA... z wyjatkiem tych baranow rzadowych,  ktore sa w potrzasku,  bo wszystkie ich plany biora w leb  !!!

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 28 października 2019 22:28
28 października 2019 23:33

Panie, a bo ja wiem? Słyszałem, że pono te bryczki to spod Sandomierza są od brata wujka Eugeniusza, co to ściąga ten japoński szrot z Niemiec. A pukawki to jakaś kontrabanda w którymś z portów nadbałtyckich, w końcu widać na załączonym zdjęciu, że na pakach tych pickupów jadą w kominiarach ultrasi piłkarskiego klubu Arka Gdynia.

zaloguj się by móc komentować

mc @Stalagmit 28 października 2019 19:39
28 października 2019 23:39

Jeżeli był oficerem, to bardzo prawopodobne, że był partyjniakiem. Studiował w Mosulu - ciekawe co dokładnie. Ale przede wszystkim był w słynnym Camp Bucca z Baghdadim w brzemiennych latach 2003-2004, kiedy to w Iraku w powojennym chaosie zaczęły się formować zręby tamtejszego odłamu Al-Kaidy.

zaloguj się by móc komentować

mc @parasolnikov 28 października 2019 16:17
28 października 2019 23:47

Ja się kiedyś pałętałem koło Marokańczyków, to chcieli mnie nawrócić. Zapraszali mnie serdecznie.

zaloguj się by móc komentować


mc @Stalagmit 29 października 2019 00:16
29 października 2019 00:36

Partia Bakira al-Sadra

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Janek-D 27 października 2019 21:39
29 października 2019 12:14

Zgadzam sie, ksiażka jest super. Nie myślałam, że taki temat mnie wciągnie.

I ligatury piękne :)

zaloguj się by móc komentować

mc @ainolatak 29 października 2019 12:14
29 października 2019 14:40

Przeczytaj sobie, to co Szymon tutaj wrzucił. Przeklejam jeszcze raz.

https://carnegie-mec.org/2019/04/16/from-radical-to-rentier-islamism-case-of-iraq-s-dawa-party-pub-78887

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @smieciu 28 października 2019 19:41
29 października 2019 16:33

W Paryżu dnia 13 listopada a w roku 2015 było sie coś wydarzyło.

BATACLAN. W slangu francuzkim funkcjonuje powiedzenie: "ten cały tłum" czyli "tout le bataclan".

Trwa śledztwo, od prawie czterech lat. Wiele rodzin jest zainteresowanych wyjaśnieniem co się faktycznie wydarzyło.

Powiadają, że to była robota ISIS. Więc ten 6 komunikat o zagładzeniu imama to chyba już ostateczny a prochy mają być jak w 2011 rozsypane nad wodami... Imperium morskie ma mroczne zwyczaje.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki 28 października 2019 23:33
29 października 2019 20:06

 Kibice Arki Gdynia mają inne barwy, cha , cha, "Ekspert" za piątkę.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @maciej-cielecki 29 października 2019 14:40
29 października 2019 22:24

Wydaje się typowe dla zainstalowanego zewnętrznie bytu. Wiem, że to płaskie porównanie, ale czytając o obecnych ruchach Dawa jakoś widzę demokratyczną przyszłość Konfederacji ;)

zaloguj się by móc komentować

mc @ainolatak 29 października 2019 22:24
30 października 2019 13:01

Ja sądzę, że to jest ogólna zasada partii.

Mamy takie SLD - potomkowie trepów co to strzelali do Polaków w 45, a dzisiaj siedzą na uwłaszczeniu, żyją pragmatyzmem, hasła lewicowe głoszą, tak jak Dawa szyickie, ale tutaj już jest myślenie pragmatyczne, skierowane do twardego elektoratu a nie rewolucyjne, robiące zmianę.

Mamy też PIS, który szedł ze sztandarem rewolucji IV RP czyli wykoszenia elit, które wykosiły poprzednie elity, bliskie PIS. I było to dochodzenie do władzy, a teraz proszę jaka partia umiarkowana się robi, jak pragmatycznie nie ruszają zielonych, jak chcą się dogadywać. Kontrrewolucja jest stabilizatorem rewolucji.

Wszystko natomiast przed Konfederacją ona ma sporo cech z Partii Dawa A.D. 1980r. Różnica jest jednak taka, że tam na Bliskim Wschodzie wszystko jest bardziej na serio. To są klientelskie struktury plemienne, to są kontrakty na ropę, tam naprawdę o coś chodzi. U nas socjalizm zrobił takie spustoszenie, że wszystko odbywa się zdecydowanie bardziej na miękko bo 95% społeczeństwa jest już wyzute z innych zależności niż wobec aparatu państwowego i banku. Dlatego Braun z Bosakiem i Korwinem mogą pajacować, a nie ma biegających z karabinem hunwejbinów tradycyjnych wartości i mszy trydenckiej.

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 29 października 2019 20:06
30 października 2019 13:53

Łe to za piątaka to ze dwa Żuberki w puszeczce wjadą elegancko.

zaloguj się by móc komentować

genezy @maciej-cielecki 30 października 2019 13:01
30 października 2019 14:48

Jak nie rusza zielonych jak narusza ich interesy? I pewnie po to ten pis został dopuszczony do władzy, żeby wyczyścić pole korporacjom i może jeszcze żeby blaszaną szabelkę wsadzić w ruski kombajn. Co do pajacowania to oby się nie okazało, że największym pajacem jest karakan- oby się tak nie stało.

zaloguj się by móc komentować

mc @genezy 30 października 2019 14:48
30 października 2019 15:08

Poszerzyli sektor, ale nie wyrżnęli, natrafiono na opór osadzonego tutaj przeciwnika, z którym się trzeba dogadać. Amerykanie nie mogli wjechać tu na czołgach więc nie spełniły się koszmary Michnika. I zaczyna się pragmatyzm, a kończy ideologia. Jakby Konfederacja doszła do władzy, to mechanizm byłby taki sam. Pytanie jaki porządek i w jakiej skali musiałaby zniszczyć, żeby potem się osadzić i stabilizować nowy. Jedno jest pewne im więcej mamy walki i zmian na górze, tym gorzej dla społeczeństwa i dla polskiej kultury. Moim zdaniem chaos na górze sprawia też, że ludzie Kościoła mają problem, z którym cezarem mają dogadywać skoro zaraz znowu będzie bunt pretorianów i przewrót pałacowy. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @maciej-cielecki 30 października 2019 15:08
30 października 2019 15:48

No tak, ale co by nie zaorali to na tym polu nic innego nie wyrasta tylko korporacje, tak to jest skonstruowane. Pis jest partią korporacji- oni nawet się z tym pogodzili i wszelkie działania pisu są nastawione na amortyzowanie tych zmian, co paradoksalnie skutkuje jeszcze szybszą transformacją w kierunku korporacji, dlatego że jedynie korporacje będą w stanie udźwignąć pomysły socjalne lub parasocjalne tej partii. Co do Kościoła to uważam że nie należy nawet w najmniejszym stopniu go krytykować- Kościoła jak i duchowieństwa, dlatego bo nawet nie wiemy w jaki sposób i z czym Kościół się mierzy. 

zaloguj się by móc komentować

genezy @genezy 30 października 2019 15:48
30 października 2019 15:52

tzn. Terlikowskiego i jemu podobnych nie uważam za ludzi Kościoła.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki
31 października 2019 23:25

Gratuluję zabicia, po raz, chyba czwarty Al Bagdaiego ("H " nieme, wiadomo) wedłóg doniesień medialnych; w zależności gdzie była kampania wyborcza, raz Amerykanie, potem, Syryjczycy, potem Ruscy i teraz znowu Amerykanie? A jak on  został tym " najbardziej poszukiwanym terroystą na Bliskim Wschodzie"? Czy też tajemnica? Mędrców Półkisięzyca"? Złe języki mówią że, Amerykanie go po prostu wypuścili z obozu w Mosulu; pan jako Ekspert od "Środkowego Wschodu" Ma na pewno Swoje zdanie na ten temat..                                                            

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 31 października 2019 23:25
1 listopada 2019 04:07

Ja nie będę się powtarzał, bo już w komentarzu pod notką pisałem skąd go wypuszczono, w książce też. Pan na serio chce mi tutaj w kaloszach wjechać i mierzyć się, kto ma dłuższego?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki
3 listopada 2019 00:47

"Śmierć Imama" nosił tytuł artykułu, to raz, poddałem to wątpliwość, a pan mi tu każe przyrodzenie pokazywać? Poważny pan jesteś? 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki
3 listopada 2019 00:49

Al Bagdadi (h nieme) wogóle był tym Immamem?

zaloguj się by móc komentować

mc @maciej-cielecki
3 listopada 2019 03:57

Proszę Pana.

Dwie sprawy. Wjeżdża Pan jak do obory z "Panie weź Pan powiedz" i pyta o to skąd są technicalsy i kto kupił karabiny. Mi się po prostu nie chciało streszczać tego co napisałem w książce, bo ktoś mi tu każe. Pan stanisław orda wyjaśnił to panu. Powiem tylko tyle, że w szczytowym okresie ISIS w 2015 r. zarabiało na ropie 1 do 1,5 mln dolarów dziennie. To wystarczy z łatwością, żeby zbudować takie prowizoryczne transportery. A to nie było jedyne źródło dochodów.

Druga sprawa to Baghdadi. To naprawdę nie jest tajemnicą, że gość miał do czynienia z Amerykanami i jego organizacja była funkcją amerykańskiej polityki na Bliskim Wschodzie. Ale nie ustalimy stopnia tych zażyłości, można przyjąć teorie daleko idące, by nie powiedzieć konspiracyjne albo trzymać się narracji oficjalnych. Ja uważam, że trzeba przyjąć, że ISIS powstało z inspiracji służb amerykańskich, ale bez wchodzenia w zbyt silne fantazjowanie.

Tak wiem, że mówi się, że Baghdadi naprawdę nazywał się Szymon Eliot i był agentem Mosadu. Tak samo jak Osama bin Laden miałby nazywać się Timothy Osman i być agentem CIA. I można ciągnąć tą wersję dalej, bo obaj giną w niewyjaśnionych okolicznościach. O ile w ogóle giną, gdyż nie wiadomo jak to tak naprawdę było, a szczątki obu zostały wysypane do morza, wbrew islamskiej tradycji przeciwnej kremacji zwłok, po to, żeby salafici nie pielgrzymowali do ich grobów (co też byłoby przeciwne tradycju sunnickiej). Może zostali już zdezaktywowani wcześniej, a teraz mamy zwykłe pokazówy, które mają nas przenieść w kolejną cześć cyber wojny z wymyślonym przez CIA terroryzmem. Wszak ISIS wzrosło tuż po śmierci Bin Ladena, a więc coś musi być na rzeczy. Sam Pan widzi, że możemy tak w nieskończoność, ale praktyka polityczna wskazuje, że jednak ugrupowaniami i ich liderami się zarządza, a nie produkuje na sztywno matrioszki, to jest raczej praktyka sowiecka.

Jeszcze raz. Jak Pan chce podyskutować proszę to robić trochę zgrabniej, bo ja nie chcę szydzić ze sposobu komunikacji moich rozmówców, tak jak zrobiłem to w Pana wypadku.

 

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 3 listopada 2019 00:47
3 listopada 2019 03:58

Proszę Pana.

Dwie sprawy. Wjeżdża Pan jak do obory z "Panie weź Pan powiedz" i pyta o to skąd są technicalsy i kto kupił karabiny. Mi się po prostu nie chciało streszczać tego co napisałem w książce, bo ktoś mi tu każe. Pan stanisław orda wyjaśnił to panu. Powiem tylko tyle, że w szczytowym okresie ISIS w 2015 r. zarabiało na ropie 1 do 1,5 mln dolarów dziennie. To wystarczy z łatwością, żeby zbudować takie prowizoryczne transportery. A to nie było jedyne źródło dochodów.

Druga sprawa to Baghdadi. To naprawdę nie jest tajemnicą, że gość miał do czynienia z Amerykanami i jego organizacja była funkcją amerykańskiej polityki na Bliskim Wschodzie. Ale nie ustalimy stopnia tych zażyłości, można przyjąć teorie daleko idące, by nie powiedzieć konspiracyjne albo trzymać się narracji oficjalnych. Ja uważam, że trzeba przyjąć, że ISIS powstało z inspiracji służb amerykańskich, ale bez wchodzenia w zbyt silne fantazjowanie.

Tak wiem, że mówi się, że Baghdadi naprawdę nazywał się Szymon Eliot i był agentem Mosadu. Tak samo jak Osama bin Laden miałby nazywać się Timothy Osman i być agentem CIA. I można ciągnąć tą wersję dalej, bo obaj giną w niewyjaśnionych okolicznościach. O ile w ogóle giną, gdyż nie wiadomo jak to tak naprawdę było, a szczątki obu zostały wysypane do morza, wbrew islamskiej tradycji przeciwnej kremacji zwłok, po to, żeby salafici nie pielgrzymowali do ich grobów (co też byłoby przeciwne tradycju sunnickiej). Może zostali już zdezaktywowani wcześniej, a teraz mamy zwykłe pokazówy, które mają nas przenieść w kolejną cześć cyber wojny z wymyślonym przez CIA terroryzmem. Wszak ISIS wzrosło tuż po śmierci Bin Ladena, a więc coś musi być na rzeczy. Sam Pan widzi, że możemy tak w nieskończoność, ale praktyka polityczna wskazuje, że jednak ugrupowaniami i ich liderami się zarządza, a nie produkuje na sztywno matrioszki, to jest raczej praktyka sowiecka.

Jeszcze raz. Jak Pan chce podyskutować proszę to robić trochę zgrabniej, bo ja nie chcę szydzić ze sposobu komunikacji moich rozmówców, tak jak zrobiłem to w Pana wypadku.

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 3 listopada 2019 00:49
3 listopada 2019 04:12

Przewodził modłom w meczecie w rodzinnym Tobchi koło Samarry więc wg. tego kryterium był imamem. Był też samozwańczym kalifem Państwa Islamskiego uznanym, przez członków tej organizacji, a zatem również imamem czyli przywódcą religijnym społeczności. Oczywiście duża część świata muzułmańskiego nie uznawała go za imama, ale trzeba tutaj nadmienić, że bycie nim oznacza pozycję lidera, i nie wiąże się z żadnymi formalnymi przepisami (sunnicka Turcja tutaj jest wyjątkiem, tam żeby być imamem trzeba mieć konkretne kwalifikacje)

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @maciej-cielecki 3 listopada 2019 03:58
3 listopada 2019 21:32

Szanowny panie ekspercie, jestem rolnikiem i wiem że do obory to trzeba cicho i spokojnie wchodzić, bo  inaczej to się krowy zdenerwują. "No weź pan powiedz"; Sformułowanie niezbyt fortunne wobec "eksperta", przyznaje, ale ja go nigdzie nie użyłem. O tym że Al Baghdadi nazywał się Szymon Eliott, to nie słyszałem, pierwsze od pana słyszę. Ale słyszałem o tym całym ISIS/ Daesh/ IG i usiłowałem się tego dowiedzieć, kto to rozkręcił i po co? O panu Al Baghdadim wiem że, to jest jego 4 ta bodajże śmierć medialna, teraz czytam że to całe ISIS/Daesh/ IG; będzie zwalczane w krajach Sahelu.

A co do zgrabności? Weź się pan ogarnij, przyrodzenia? porównywanie? Opowiadanie o Zdziśkach i Mietkach? 

Był li, Al Baghdadi tym Imamem? Czy nie? 

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @maciej-cielecki
3 listopada 2019 21:38

Gdzie jest to "Tobchi koło Samarry"? Bo nie mogę znaleźć.

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 3 listopada 2019 21:38
4 listopada 2019 10:38

Nie sformułowanie wobec eksperta, tylko wobec człowieka. 

 

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 3 listopada 2019 21:38
4 listopada 2019 10:59

Przepraszam, mój błąd z rozpędu. Tobchi jest dystryktem w Bagdadzie inaczej nazywa się Al-Salam. Dokładnie północny zachód stolicy Iraku. Nie wiem dlaczego Tobchi łączy się z Samarrą. Baghdadi miał się urodzić koło Samarry, część źródeł pisze, że to było Tobchi koło Samarry. Nawet Reuters oraz Al-Jazeera. Ale Tobchi to jest Bagdad. Natomiast źródła zgodnie mówią się, że miejscami narodzin Baghdadiego była Samarra ( nazywał się Ibrahim Awad Ibrahim Ali al-Badri al-Samarrai), chociaż prawdopodobnie nie Tobchi, chyba, że jest jeszcze drugie miejsce o tej samej nazwie. O Tobchi w Bagdadzie są informacje prasowe związane z zamachami w tej dzielnicy, tutaj przeklejam link.

https://eu.usatoday.com/story/news/world/2013/12/23/attacks-across-iraq-kill-at-least-20-people/4174267/

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 3 listopada 2019 21:33
4 listopada 2019 11:02

Szyicki Iran tak, ale też na przykład sunnicki, egipski uniwersytet Al-Azhar mając glejty na wystawianie muzułmańskich certyfikatów koszerności.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @maciej-cielecki 4 listopada 2019 10:59
4 listopada 2019 11:21

od momentu, gdy pojawił sie w Tobczi (zachodnia część Bagdadu):

https://theoryandpractice.ru/posts/13138-isis

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @maciej-cielecki 4 listopada 2019 11:02
4 listopada 2019 20:11

No dobra w Egipcie mu certyfikat wystawili, bo przecież nie w Iranie, a czy to nie było czasem po upadku Mubaraka? To retoryczne pytanie, ale prawdziwe jest takie; co można wyfedrować w Mali że teraz tam Złowrogie Państwo Islamskie zamanifestowało swoją obecność i Trump ogłosił że będzie je zwalczał?

zaloguj się by móc komentować

mc @porfirogeneta 4 listopada 2019 20:11
4 listopada 2019 21:29

Właśnie mu nie wystawili w Al-Azhar.

Złot, diamenty i lit

zaloguj się by móc komentować

genezy @maciej-cielecki
3 stycznia 2020 22:35

ciekawa sytuacja się dzisiaj zadziała w Iranie- ciekaw bym był opinii kogoś kumatego...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować